როგორ უნდა დავამუშაოთ ლექსი შესაბამისი მითითების მიხედვით?

 სქემაავტორისათაური (დაწერის თარიღითუკი ცნობილია/გვახსოვს)
 შექმნის ისტორია (ვის მიეძღნა ლექსიარის თუ არა რაიმე საინტერესო ფაქტი ცნობილი დაწერის მიზეზსა თუ მიზანზე…)
მიეკუთვნება თუ არა პოეტი რომელიმე ლიტერატურულ დაჯგუფებასმიმდინარეობას და ჩანს თუ არა ამ კონკრეტულ ლექსში ამ ლიტერატურული დაჯგუფების/მიმდინარეობისთვის დამახასიათებელი ნიშნები.
თემაიდეაძირითადი აზრი – მოკლედ – რაზეა ლექსი.
 შესაძლებელია მოკლე პერიფრაზი ან საკვანძო ადგილების ციტირება.
 მხატვრული საშუალებების მიმოხილვატროპის სახეები (ეპითეტებიშედარებებიგაპიროვნებამეტაფორაჰიპერბოლა…)
 მხატვრული ხერხები – ალიტერაციაალეგორიაალუზია… ლირიკული გმირი (ავტორი თავადაა თუ ვისიმე პირით გადმოსცემს სათქმელს…) ლექსის ფორმაგარეგნული საბურველი (რითმარიტმი…)
  ხშირად მოსწავლეებს უჭირთ აბზაციდან აბზაცზე გადასვლათანმიმდევრობის შენარჩუნება ან სულაცდაწყებამსგავსი ენობრივი ფორმულების გაცნობა მათ ამ სირთულეების დაძლევაში დაეხმარებატექსტში (ლექსშიპოეტურ ნაწარმოებშილირიკულ ნაწარმოებშისაუბარია… აღწერილია… ავტორი ეხება… აღწერს… საუბრობს… მოგვითხრობს... გვიყვება… თანდართულ ცხრილში კი დაჯგუფებულია ის ძირითადი შეფასებითი/აღწერითი ელემენტებირომლებიც მხატვრული ტექსტის ანალიზისას გხვდება ლიტერატურათმცოდნეების კვლევებში.

Комментариев нет:

Отправить комментарий