გაკვეთილის რეფლექსიის დაწერის წესი





ჩატარებული გაკვეთილის რეფლექსიის წარმოდგენისას სასურველია ყურადღება გაამახვილოთ შემდეგ საკითხებზე:

1. 
რამდენად მიაღწიეს მოსწავლეებმა გეგმით განსაზღვრულ შედეგებსუფრო მეტად რომელი შედეგების მიღწევით ხართ კმაყოფილი?

2. 
რა გავლენა იქონია გაკვეთილზე გამოყენებულმა სტრატეგიებმა
მოსწავლეთა ჩართულობასა და აქტიურ სწავლაზე?
მოსწავლეთა პროდუქტულ ინტერაქციაზე?

3. 
რა ჩანს მოსწავლეთა ნამუშევრებიდანრა აითვისესრომელი უნარების განვითარება იკვეთება?

4. 
თქვენ რა გამოგივიდათ ყველაზე უკეთრა სტრატეგიით გამოიწვიეთ და ჩართეთ მოსწავლეებირა სტრატეგიები გამოიყენეთ ცოდნის კონსტრუირებისა და რეფლექსიაგამთლიანების ფაზებზე?

5. 
როგორ შეიცვალა გაკვეთილის სამოქმედო გეგმა მსვლელობის პროცესშირატომ?

6. 
ამავე გაკვეთილის ხელმეორედ ჩატარების შემთხვევაში რას შეცვლიდითროგორ გააუმჯობესებდით საკლასო გარემოსაქტივობებსსტრატეგიებს/მეთოდებსინსტრუქციებსმოსწავლეთა დაჯგუფებებსრესურსებსმოსწავლეთა შეფასებას?
მასწავლებლის რეფლექსიის შეფასების სქემა
დიახ - 1 ქულაარა - 0 ქულა

კრიტერიუმი
დიახ
არა
1
მასწავლებელი აანალიზებს და აფასებს მის მიერ ჩატარებულგაკვეთილს, მიღწეულ შედეგებს
2
მასწავლებელს დასაბუთებული აქვს გაკვეთილზეგამოყენებული აქტივობების ეფექტურობა მიზნისმისაღწევად
3
მასწავლებელი აღნიშნავს, მოხდა თუ არა გაკვეთილისგეგმის / განსაზღვრული აქტივობების მოდიფიცირებაგაკვეთილის მსვლელობისას, აღწერს და ასაბუთებს ამცვლილებების აუცილებლობას
4
მასწავლებელი აანალიზებს გამოვლენილ ხარვეზებს /დაშვებულ შეცდომებს და გამოაქვს სათანადო დასკვნები,სახავს საკუთარი საქმიანობის გაუმჯობესების გზებს

მასწავლებლის რეფლექსიის შეფასების მაქსიმალური ქულაა 4. რეფლექსია დადებითად შეფასებულად ჩაითვლებათუ ის დააგროვებს ქულათა მაქსიმალურ რაოდენობას.

მასწავლებელისთვის კრედიტქულის მინიჭება: შიდა საგაკვეთილო დაკვირვებისთვის მასწავლებელი მოიპოვებს 2 კრედიტქულასთუ მის მიერ ჩატარებული გაკვეთილი და რეფლექსია შეფასდება დადებითად.





რეფლექსია უნდა უპასუხებდეს ხუთ შეკითხვას:

1. 
რამდენად მივაღწიე გაკვეთილის მიზანს? ("გავედითუ არა მიზანზე?)
2. 
რა იყო კარგი ჩატარებულ გაკვეთილში?
3. 
რა ძლიერი მხარე შეიძლება გამოვკვეთოთ?
4. 
შევცვალე თუ არა გაკვეთილის გეგმა და რატომ?
5. 
რა არ გამოვიდა ისეროგორც დაგეგმილი მქონდაანრა იყო პრობლემური?
6. 
როგორ გავაუმჯობესებ სუსტ მხარეს
რეფლექსიის სააზროვნო საკითხები:
§    რა იყო ჩემი ყველაზე დიდი წარმატება?
§    რის საფუძველზე მივაღწიე ამას?
§    რა სირთულეს წავაწყდი?
§    რა არის ისრისი გაკეთებაც არ გამომდიოდა ადრეახლა კი თავისუფლად შემიძლია?
რეფლექსიისთვის საჭირო სიტყვათა წყობაა:
§  საინტერესო იყო..
§  ყველაზე უკეთ გამომივიდა
§  ჩემი განწყობა
§  მე ვისწავლე
§  დღეს გაკვეთილზე მე შევძელი
§  გაკვეთილმა მომცა
§  გაკვეთილის დროს მე
§  რთული აღმოჩნდა
§  მე შევასრულე გეგმით გათვალისწინებული საქმიანობა
§  მე გავიგერომ
§  მე ახლა შემიძლია
§  მე შევიძინე
§  მე ვისწავლე
§  გაკვეთილი მომეჩვენა
§  ჩემთვის აღმოჩენა იყორომ
§  მე მნიშვნელოვანი მომეჩვენა
ჩატარებული/ჩასატარებელი გაკვეთილის რეფლექსიის წარმოდგენისას სასურველიაყურადღება გაამახვილოთ შემდეგ საკითხებზე:
§  რამდენად მიაღწიეს/მიაღწევენ მოსწავლეები გეგმით განსაზღვრულ შედეგებსუფრო მეტად რომელი შედეგების მიღწევით ვიქნები კმაყოფილი?
§  რა გავლენა იქონია/იქონიებს გაკვეთილზე გამოყენებული სტრატეგიები:
მოსწავლეთა ჩართულობასა და აქტიურ სწავლაზე?
მოსწავლეთა პროდუქტიულ ინტერაქციაზე?
§  რა  გამოჩნდება/ჩანს მოსწავლეთა ნამუშევრებიდანრას აითვსებენ/აითვისესრომელი უნარების განვითარება იკვეთება/გამოიკვეთება?
§  მე რა გამომივიდა/გამოგივა ყველაზე უკეთრა სტრატეგიით მოვახდენ/მოვახდინე გამოწვევარა სტრატეგიებს გამოვიყენებ/გამოვიყენე ცოდნის კონსტრუირებისა და რეფლექსია-გამთლიანების ფაზებზე?
§  როგორ შეიცვალა/შეიცვლება გაკვეთილის სამოქმედო გეგმა მსვლელობის პროცესშირატომ?
§  ამავე გაკვეთილის ხელმეორედ ჩატარების შემთხვევაში რას შევცვლიდიროგორ გავაუმჯობესებდი საკლასო გარემოსაქტივობებსსტრატეგიებს/მეთოდებსინსტრუქციებსმოსწავლეთა დაჯგუფებებსრესურსებსმოსწავლეთა შეფასებას?
როდის წერს მასწავლებელი რეფლექსიას?
მასწავლებელმა რეფლექსია უნდა აწარმოოს როგორც სწავლების დასაწყისშირაც ეხმარება მას საკუთარი ძლიერი და სუსტი მხარეების იდენტიფიცირებასა და პროფესიული განვითარების შესაბამისი აქტივობების დაგეგმვაშიასევე სწავლების პროცესშირომლის საშუალებითაც აფასებსრამდენად უმჯობესდება სასწავლო პროცესიასევე სწავლების გარკვეული ეტაპის დასასრულს (მაგსასწავლო წლის ბოლოს), რითაც მასწავლებელი აფასებს თავის მიღწევებს და ხელახლა გეგმავს პროფესიული განვითარების გზას წინა გამოცდილებაზე დაფუძნებით.
რაში ეხმარება მასწავლებელს კარგი რეფლექია?
რეფლექსიის გამოყენება და მისი ანალიზი მასწავლებელს ეხმარებაუფრო ეფექტიანად დაგეგმოს ახალი სამუშაომუშაობის პროცესში გამოვლენილი სუსტი მხარეები კიშეუძლია გამოასწოროს ახალ სასწავლო წელსახალ თემასა თუ პროექტზე მუშაობისასხოლო ძლიერიკიდევ  უფრო გააძლიეროს და დანერგოს.
რეფლექსია ეხმარება მასწავლებელსგაზომოს საკუთარი წინსვლამოაგვაროს არა მარტო ხილული პრობლემებიარამედ ის პრობლემებიც აღმოაჩინოს და გადაჭრასრომელთა არსებობა არც კი ჰქონდა გათვითცნობიერებული რეფლექსიის გაკეთებამდე.
დასკვნა
რეფლექსია პრაქტიკის ანარეკლიაიმისათვისრომ ვიყოთ რეფლექსური მასწავლებლებიუნდა ჩამოვიყალიბოთ გარკვეული დამოკიდებულებებიგახსნილობაპასუხისმგებლობა და საქმისადმი ერთგულებამასწავლებლებს სჭირდებათ მზაობარათა კრიტიკულად შეხედონ როგორც საკუთარისე კოლეგების იდეებსა და პრაქტიკას.

რეფლექსური უნარები მასწავლებელს საშუალებას აძლევსსაკუთარი თავი გამოიყენოს როგორც რესურსი პროფესიული განვითარებისთვის როგორც ზიგმუნდ ფროიდი  წერდა:  ერთადერთი ადამიანივისაც თავი უნდა შეადაროთარის ისვინც იყავით ადრე და ერთადერთი ადამიანივისზე უკეთესიც უნდა იყოთეს არის ისვინც ხართ ახლა“.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjcvtr0DEJG1eMV9GSoYxGncJIT5a3vP9otnwAoNB2-yZsDgVzZB5S2PwArYng-IWGJLawbJ-6OVU3fbUrVUHttpKM_916zRaPdz4YtrUoXCjSxxuYtp8hWedgKq3Y7TKQXL8r0MviZxN0r/s1600/117103913_0_3f811_d7b8a3af_S.gif
გაკვეთილის რეფლექსიის დაწერის წესი





ჩატარებული გაკვეთილის რეფლექსიის წარმოდგენისას სასურველია ყურადღება გაამახვილოთ შემდეგ საკითხებზე:

1. 
რამდენად მიაღწიეს მოსწავლეებმა გეგმით განსაზღვრულ შედეგებსუფრო მეტად რომელი შედეგების მიღწევით ხართ კმაყოფილი?

2. 
რა გავლენა იქონია გაკვეთილზე გამოყენებულმა სტრატეგიებმა
მოსწავლეთა ჩართულობასა და აქტიურ სწავლაზე?
მოსწავლეთა პროდუქტულ ინტერაქციაზე?

3. 
რა ჩანს მოსწავლეთა ნამუშევრებიდანრა აითვისესრომელი უნარების განვითარება იკვეთება?

4. 
თქვენ რა გამოგივიდათ ყველაზე უკეთრა სტრატეგიით გამოიწვიეთ და ჩართეთ მოსწავლეებირა სტრატეგიები გამოიყენეთ ცოდნის კონსტრუირებისა და რეფლექსიაგამთლიანების ფაზებზე?

5. 
როგორ შეიცვალა გაკვეთილის სამოქმედო გეგმა მსვლელობის პროცესშირატომ?

6. 
ამავე გაკვეთილის ხელმეორედ ჩატარების შემთხვევაში რას შეცვლიდითროგორ გააუმჯობესებდით საკლასო გარემოსაქტივობებსსტრატეგიებს/მეთოდებსინსტრუქციებსმოსწავლეთა დაჯგუფებებსრესურსებსმოსწავლეთა შეფასებას?
მასწავლებლის რეფლექსიის შეფასების სქემა
დიახ - 1 ქულაარა - 0 ქულა

კრიტერიუმი
დიახ
არა
1
მასწავლებელი აანალიზებს და აფასებს მის მიერ ჩატარებულგაკვეთილს, მიღწეულ შედეგებს
2
მასწავლებელს დასაბუთებული აქვს გაკვეთილზეგამოყენებული აქტივობების ეფექტურობა მიზნისმისაღწევად
3
მასწავლებელი აღნიშნავს, მოხდა თუ არა გაკვეთილისგეგმის / განსაზღვრული აქტივობების მოდიფიცირებაგაკვეთილის მსვლელობისას, აღწერს და ასაბუთებს ამცვლილებების აუცილებლობას
4
მასწავლებელი აანალიზებს გამოვლენილ ხარვეზებს /დაშვებულ შეცდომებს და გამოაქვს სათანადო დასკვნები,სახავს საკუთარი საქმიანობის გაუმჯობესების გზებს

მასწავლებლის რეფლექსიის შეფასების მაქსიმალური ქულაა 4. რეფლექსია დადებითად შეფასებულად ჩაითვლებათუ ის დააგროვებს ქულათა მაქსიმალურ რაოდენობას.

მასწავლებელისთვის კრედიტქულის მინიჭება: შიდა საგაკვეთილო დაკვირვებისთვის მასწავლებელი მოიპოვებს 2 კრედიტქულასთუ მის მიერ ჩატარებული გაკვეთილი და რეფლექსია შეფასდება დადებითად.





რეფლექსია უნდა უპასუხებდეს ხუთ შეკითხვას:

1. 
რამდენად მივაღწიე გაკვეთილის მიზანს? ("გავედითუ არა მიზანზე?)
2. 
რა იყო კარგი ჩატარებულ გაკვეთილში?
3. 
რა ძლიერი მხარე შეიძლება გამოვკვეთოთ?
4. 
შევცვალე თუ არა გაკვეთილის გეგმა და რატომ?
5. 
რა არ გამოვიდა ისეროგორც დაგეგმილი მქონდაანრა იყო პრობლემური?
6. 
როგორ გავაუმჯობესებ სუსტ მხარეს
რეფლექსიის სააზროვნო საკითხები:
§    რა იყო ჩემი ყველაზე დიდი წარმატება?
§    რის საფუძველზე მივაღწიე ამას?
§    რა სირთულეს წავაწყდი?
§    რა არის ისრისი გაკეთებაც არ გამომდიოდა ადრეახლა კი თავისუფლად შემიძლია?
რეფლექსიისთვის საჭირო სიტყვათა წყობაა:
§  საინტერესო იყო..
§  ყველაზე უკეთ გამომივიდა
§  ჩემი განწყობა
§  მე ვისწავლე
§  დღეს გაკვეთილზე მე შევძელი
§  გაკვეთილმა მომცა
§  გაკვეთილის დროს მე
§  რთული აღმოჩნდა
§  მე შევასრულე გეგმით გათვალისწინებული საქმიანობა
§  მე გავიგერომ
§  მე ახლა შემიძლია
§  მე შევიძინე
§  მე ვისწავლე
§  გაკვეთილი მომეჩვენა
§  ჩემთვის აღმოჩენა იყორომ
§  მე მნიშვნელოვანი მომეჩვენა
ჩატარებული/ჩასატარებელი გაკვეთილის რეფლექსიის წარმოდგენისას სასურველიაყურადღება გაამახვილოთ შემდეგ საკითხებზე:
§  რამდენად მიაღწიეს/მიაღწევენ მოსწავლეები გეგმით განსაზღვრულ შედეგებსუფრო მეტად რომელი შედეგების მიღწევით ვიქნები კმაყოფილი?
§  რა გავლენა იქონია/იქონიებს გაკვეთილზე გამოყენებული სტრატეგიები:
მოსწავლეთა ჩართულობასა და აქტიურ სწავლაზე?
მოსწავლეთა პროდუქტიულ ინტერაქციაზე?
§  რა  გამოჩნდება/ჩანს მოსწავლეთა ნამუშევრებიდანრას აითვსებენ/აითვისესრომელი უნარების განვითარება იკვეთება/გამოიკვეთება?
გაკვეთილის რეფლექსიის დაწერის წესი





ჩატარებული გაკვეთილის რეფლექსიის წარმოდგენისას სასურველია ყურადღება გაამახვილოთ შემდეგ საკითხებზე:

1. 
რამდენად მიაღწიეს მოსწავლეებმა გეგმით განსაზღვრულ შედეგებსუფრო მეტად რომელი შედეგების მიღწევით ხართ კმაყოფილი?

2. 
რა გავლენა იქონია გაკვეთილზე გამოყენებულმა სტრატეგიებმა
მოსწავლეთა ჩართულობასა და აქტიურ სწავლაზე?
მოსწავლეთა პროდუქტულ ინტერაქციაზე?

3. 
რა ჩანს მოსწავლეთა ნამუშევრებიდანრა აითვისესრომელი უნარების განვითარება იკვეთება?

4. 
თქვენ რა გამოგივიდათ ყველაზე უკეთრა სტრატეგიით გამოიწვიეთ და ჩართეთ მოსწავლეებირა სტრატეგიები გამოიყენეთ ცოდნის კონსტრუირებისა და რეფლექსიაგამთლიანების ფაზებზე?

5. 
როგორ შეიცვალა გაკვეთილის სამოქმედო გეგმა მსვლელობის პროცესშირატომ?

6. 
ამავე გაკვეთილის ხელმეორედ ჩატარების შემთხვევაში რას შეცვლიდითროგორ გააუმჯობესებდით საკლასო გარემოსაქტივობებსსტრატეგიებს/მეთოდებსინსტრუქციებსმოსწავლეთა დაჯგუფებებსრესურსებსმოსწავლეთა შეფასებას?
მასწავლებლის რეფლექსიის შეფასების სქემა
დიახ - 1 ქულაარა - 0 ქულა

კრიტერიუმი
დიახ
არა
1
მასწავლებელი აანალიზებს და აფასებს მის მიერ ჩატარებულგაკვეთილს, მიღწეულ შედეგებს
2
მასწავლებელს დასაბუთებული აქვს გაკვეთილზეგამოყენებული აქტივობების ეფექტურობა მიზნისმისაღწევად
3
მასწავლებელი აღნიშნავს, მოხდა თუ არა გაკვეთილისგეგმის / განსაზღვრული აქტივობების მოდიფიცირებაგაკვეთილის მსვლელობისას, აღწერს და ასაბუთებს ამცვლილებების აუცილებლობას
4
მასწავლებელი აანალიზებს გამოვლენილ ხარვეზებს /დაშვებულ შეცდომებს და გამოაქვს სათანადო დასკვნები,სახავს საკუთარი საქმიანობის გაუმჯობესების გზებს

მასწავლებლის რეფლექსიის შეფასების მაქსიმალური ქულაა 4. რეფლექსია დადებითად შეფასებულად ჩაითვლებათუ ის დააგროვებს ქულათა მაქსიმალურ რაოდენობას.

მასწავლებელისთვის კრედიტქულის მინიჭება: შიდა საგაკვეთილო დაკვირვებისთვის მასწავლებელი მოიპოვებს 2 კრედიტქულასთუ მის მიერ ჩატარებული გაკვეთილი და რეფლექსია შეფასდება დადებითად.





რეფლექსია უნდა უპასუხებდეს ხუთ შეკითხვას:

1. 
რამდენად მივაღწიე გაკვეთილის მიზანს? ("გავედითუ არა მიზანზე?)
2. 
რა იყო კარგი ჩატარებულ გაკვეთილში?
3. 
რა ძლიერი მხარე შეიძლება გამოვკვეთოთ?
4. 
შევცვალე თუ არა გაკვეთილის გეგმა და რატომ?
5. 
რა არ გამოვიდა ისეროგორც დაგეგმილი მქონდაანრა იყო პრობლემური?
6. 
როგორ გავაუმჯობესებ სუსტ მხარეს
რეფლექსიის სააზროვნო საკითხები:
§    რა იყო ჩემი ყველაზე დიდი წარმატება?
§    რის საფუძველზე მივაღწიე ამას?
§    რა სირთულეს წავაწყდი?
§    რა არის ისრისი გაკეთებაც არ გამომდიოდა ადრეახლა კი თავისუფლად შემიძლია?
რეფლექსიისთვის საჭირო სიტყვათა წყობაა:
§  საინტერესო იყო..
§  ყველაზე უკეთ გამომივიდა
§  ჩემი განწყობა
§  მე ვისწავლე
§  დღეს გაკვეთილზე მე შევძელი
§  გაკვეთილმა მომცა
§  გაკვეთილის დროს მე
§  რთული აღმოჩნდა
§  მე შევასრულე გეგმით გათვალისწინებული საქმიანობა
§  მე გავიგერომ
§  მე ახლა შემიძლია
§  მე შევიძინე
§  მე ვისწავლე
§  გაკვეთილი მომეჩვენა
§  ჩემთვის აღმოჩენა იყორომ
§  მე მნიშვნელოვანი მომეჩვენა
ჩატარებული/ჩასატარებელი გაკვეთილის რეფლექსიის წარმოდგენისას სასურველიაყურადღება გაამახვილოთ შემდეგ საკითხებზე:
§  რამდენად მიაღწიეს/მიაღწევენ მოსწავლეები გეგმით განსაზღვრულ შედეგებსუფრო მეტად რომელი შედეგების მიღწევით ვიქნები კმაყოფილი?
§  რა გავლენა იქონია/იქონიებს გაკვეთილზე გამოყენებული სტრატეგიები:
მოსწავლეთა ჩართულობასა და აქტიურ სწავლაზე?
მოსწავლეთა პროდუქტიულ ინტერაქციაზე?
§  რა  გამოჩნდება/ჩანს მოსწავლეთა ნამუშევრებიდანრას აითვსებენ/აითვისესრომელი უნარების განვითარება იკვეთება/გამოიკვეთება?
§  მე რა გამომივიდა/გამოგივა ყველაზე უკეთრა სტრატეგიით მოვახდენ/მოვახდინე გამოწვევარა სტრატეგიებს გამოვიყენებ/გამოვიყენე ცოდნის კონსტრუირებისა და რეფლექსია-გამთლიანების ფაზებზე?
§  როგორ შეიცვალა/შეიცვლება გაკვეთილის სამოქმედო გეგმა მსვლელობის პროცესშირატომ?
§  ამავე გაკვეთილის ხელმეორედ ჩატარების შემთხვევაში რას შევცვლიდიროგორ გავაუმჯობესებდი საკლასო გარემოსაქტივობებსსტრატეგიებს/მეთოდებსინსტრუქციებსმოსწავლეთა დაჯგუფებებსრესურსებსმოსწავლეთა შეფასებას?
როდის წერს მასწავლებელი რეფლექსიას?
მასწავლებელმა რეფლექსია უნდა აწარმოოს როგორც სწავლების დასაწყისშირაც ეხმარება მას საკუთარი ძლიერი და სუსტი მხარეების იდენტიფიცირებასა და პროფესიული განვითარების შესაბამისი აქტივობების დაგეგმვაშიასევე სწავლების პროცესშირომლის საშუალებითაც აფასებსრამდენად უმჯობესდება სასწავლო პროცესიასევე სწავლების გარკვეული ეტაპის დასასრულს (მაგსასწავლო წლის ბოლოს), რითაც მასწავლებელი აფასებს თავის მიღწევებს და ხელახლა გეგმავს პროფესიული განვითარების გზას წინა გამოცდილებაზე დაფუძნებით.
რაში ეხმარება მასწავლებელს კარგი რეფლექია?
რეფლექსიის გამოყენება და მისი ანალიზი მასწავლებელს ეხმარებაუფრო ეფექტიანად დაგეგმოს ახალი სამუშაომუშაობის პროცესში გამოვლენილი სუსტი მხარეები კიშეუძლია გამოასწოროს ახალ სასწავლო წელსახალ თემასა თუ პროექტზე მუშაობისასხოლო ძლიერიკიდევ  უფრო გააძლიეროს და დანერგოს.
რეფლექსია ეხმარება მასწავლებელსგაზომოს საკუთარი წინსვლამოაგვაროს არა მარტო ხილული პრობლემებიარამედ ის პრობლემებიც აღმოაჩინოს და გადაჭრასრომელთა არსებობა არც კი ჰქონდა გათვითცნობიერებული რეფლექსიის გაკეთებამდე.
დასკვნა
რეფლექსია პრაქტიკის ანარეკლიაიმისათვისრომ ვიყოთ რეფლექსური მასწავლებლებიუნდა ჩამოვიყალიბოთ გარკვეული დამოკიდებულებებიგახსნილობაპასუხისმგებლობა და საქმისადმი ერთგულებამასწავლებლებს სჭირდებათ მზაობარათა კრიტიკულად შეხედონ როგორც საკუთარისე კოლეგების იდეებსა და პრაქტიკას.

რეფლექსური უნარები მასწავლებელს საშუალებას აძლევსსაკუთარი თავი გამოიყენოს როგორც რესურსი პროფესიული განვითარებისთვის როგორც ზიგმუნდ ფროიდი  წერდა:  ერთადერთი ადამიანივისაც თავი უნდა შეადაროთარის ისვინც იყავით ადრე და ერთადერთი ადამიანივისზე უკეთესიც უნდა იყოთეს არის ისვინც ხართ ახლა“.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjcvtr0DEJG1eMV9GSoYxGncJIT5a3vP9otnwAoNB2-yZsDgVzZB5S2PwArYng-IWGJLawbJ-6OVU3fbUrVUHttpKM_916zRaPdz4YtrUoXCjSxxuYtp8hWedgKq3Y7TKQXL8r0MviZxN0r/s1600/117103913_0_3f811_d7b8a3af_S.gifv
§  მე რა გამომივიდა/გამოგივა ყველაზე უკეთრა სტრატეგიით მოვახდენ/მოვახდინე გამოწვევარა სტრატეგიებს გამოვიყენებ/გამოვიყენე ცოდნის კონსტრუირებისა და რეფლექსია-გამთლიანების ფაზებზე?
§  როგორ შეიცვალა/შეიცვლება გაკვეთილის სამოქმედო გეგმა მსვლელობის პროცესშირატომ?
§  ამავე გაკვეთილის ხელმეორედ ჩატარების შემთხვევაში რას შევცვლიდიროგორ გავაუმჯობესებდი საკლასო გარემოსაქტივობებსსტრატეგიებს/მეთოდებსინსტრუქციებსმოსწავლეთა დაჯგუფებებსრესურსებსმოსწავლეთა შეფასებას?
როდის წერს მასწავლებელი რეფლექსიას?
მასწავლებელმა რეფლექსია უნდა აწარმოოს როგორც სწავლების დასაწყისშირაც ეხმარება მას საკუთარი ძლიერი და სუსტი მხარეების იდენტიფიცირებასა და პროფესიული განვითარების შესაბამისი აქტივობების დაგეგმვაშიასევე სწავლების პროცესშირომლის საშუალებითაც აფასებსრამდენად უმჯობესდება სასწავლო პროცესიასევე სწავლების გარკვეული ეტაპის დასასრულს (მაგსასწავლო წლის ბოლოს), რითაც მასწავლებელი აფასებს თავის მიღწევებს და ხელახლა გეგმავს პროფესიული განვითარების გზას წინა გამოცდილებაზე დაფუძნებით.
რაში ეხმარება მასწავლებელს კარგი რეფლექია?
რეფლექსიის გამოყენება და მისი ანალიზი მასწავლებელს ეხმარებაუფრო ეფექტიანად დაგეგმოს ახალი სამუშაომუშაობის პროცესში გამოვლენილი სუსტი მხარეები კიშეუძლია გამოასწოროს ახალ სასწავლო წელსახალ თემასა თუ პროექტზე მუშაობისასხოლო ძლიერიკიდევ  უფრო გააძლიეროს და დანერგოს.
რეფლექსია ეხმარება მასწავლებელსგაზომოს საკუთარი წინსვლამოაგვაროს არა მარტო ხილული პრობლემებიარამედ ის პრობლემებიც აღმოაჩინოს და გადაჭრასრომელთა არსებობა არც კი ჰქონდა გათვითცნობიერებული რეფლექსიის გაკეთებამდე.
დასკვნა
რეფლექსია პრაქტიკის ანარეკლიაიმისათვისრომ ვიყოთ რეფლექსური მასწავლებლებიუნდა ჩამოვიყალიბოთ გარკვეული დამოკიდებულებებიგახსნილობაპასუხისმგებლობა და საქმისადმი ერთგულებამასწავლებლებს სჭირდებათ მზაობარათა კრიტიკულად შეხედონ როგორც საკუთარისე კოლეგების იდეებსა და პრაქტიკას.

რეფლექსური უნარები მასწავლებელს საშუალებას აძლევსსაკუთარი თავი გამოიყენოს როგორც რესურსი პროფესიული განვითარებისთვის როგორც ზიგმუნდ ფროიდი  წერდა:  ერთადერთი ადამიანივისაც თავი უნდა შეადაროთარის ისვინც იყავით ადრე და ერთადერთი ადამიანივისზე უკეთესიც უნდა იყოთეს არის ისვინც ხართ ახლა“.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjcvtr0DEJG1eMV9GSoYxGncJIT5a3vP9otnwAoNB2-yZsDgVzZB5S2PwArYng-IWGJLawbJ-6OVU3fbUrVUHttpKM_916zRaPdz4YtrUoXCjSxxuYtp8hWedgKq3Y7TKQXL8r0MviZxN0r/s1600/117103913_0_3f811_d7b8a3af_S.gif

Комментариев нет:

Отправить комментарий